Reparation

Vi udfører kvalitetssikring på konsulentbasis inden for carbon-struktur og -teknologi,

og tilbyder individuelle reparationer af cykelrammer.


Ved hjælp af specialværktøj og rent håndværk støber og væver vi carbonfibre ind i skadeområdet, så de oprindelige egenskaber genskabes alle steder i rammen.

I reparationsprocesses væves nye fibre ind i korrekt fiberretning. Resultatet bliver ikke kun holdbart, men også lige så fleksibelt som oprindeligt - uden vægtforøgelse.

Ingen lappeløsninger

Ikke noget "bare lige"

Vi laver rekonstruktioner med retningsspecifik carbonstruktur og oprindelige egenskaber.

Vi reparerer cykestel, supercars, surferbomme, kamerastativer, hospitalsudstyr, dele til mc og racerbiler og mange andre carbon emner. Og vi limer ikke bare en lap på, men udfører rigtigt håndværk.


Alle steder det kan lade sig gøre og giver mening, foretager vi endoskopi i forbindelse med reparation og vurdering af skader på indersiden. Området omkring skaden rengøres og de skadede fibre fjernes efter særlige teknikker. Vi har udviklet nye, kvalitetstestede metoder til optimal kontakt mellem nye og eksisterende fibre.

Herefter forarbejdes emnet og ny carbon, kevlar eller andet fibermateriale alt efter oprindelige egenskaber indstøbes i en vævning, der optimerer styrken i brudområdet.


Kompositblandingen, som fibrene støbes ind i, kan ligeledes varieres efter egenskab.

Vi har teknikker til at arbejde indefra og udefra på emnet.


Efterfølgende hærdes emnet under påvirkning af tryk eller vakuum.

Emnet slibes til overfladen er optimal. Derefter testes styrken før lakering.

Den endelige finish afhænger af farve, laktype og om der er mønster på det skadede område.


Alle disse processer og tests garanterer et korrekt resultat, men tager desværre også tid. Vi kan udføre nogle få reparationer fra dag til dag, men de fleste gange skal du have lidt tålmodighed. Kvalitet fremfor lappeløsninger !

Vores værksted holdes helt rent for olie og snavs, så vi arbejder KUN MED ADSKILTE OG RENGJORTE emner. For cykler vil det sige en helt strippet ramme.

Lejer og indvendige kabler kan blive siddende, da vi dækker dem af.


I forbindelse med tilbudsgivningen giver vi altid retningslinier til, hvad der kan lade sig gøre.

Der indgår mange processer, kvalitetstjek og hærdetider i reparationerne.
Hvor lang tid reparationen af det enkelte emne tager, kan derfor variere en del efter skadetype,  reparationsteknik og selvfølgelig efter, hvor meget vi i forvejen har til reparation, når vi modtager din ramme.

Den forventede tid vil fremgå i vores tilbud, og vi forsøger løbende at opdatere produktionstiden her på siden, men tager typisk 2 til 3 uger afhængig af skade og den aktuelle mængde af opgaver.

Her er et godt eksempel på, hvad der kan lade sig gøre:

Et knust, overklippet overrør, som ses herunder, bliver repareret med specialteknik og stor hensyntagen til oprindelig fiberretning, så rammen igen får samme egenskaber.

Til venstre ses det færdige resultat.

Samme ramme - Ny cykel !

Vores priser er altid inkl. lakarbejde i det reparerede området, for at beskytte fibrene imod UV-stråling.

Vi udnytter en høj faglig viden og mange års erfaring til at komme så tæt på originalen som muligt.


Hos Carbon-rep arbejdes der med akryl industrilak og 2-komponentlak. Vi produceret logos og stafferinger in-house.


Lakarbejde udføres KUN i forbindelse med reparationer.

Carbon produktion og design


Artikel for nørder, der vil vide...   læs mere 

  Gratis tilbud på reparation via mail

 

Vi udfører alle former for reparationer af kulfiber/carbon cykler.

Send et TYDELIGT foto af skaden og HELE cyklen på tilbud@carbon-rep.dk

Så får du en vurdering på, hvorvidt skaden kan udbedres, og et uforpligtende tilbud på reparationen.

Fysisk test på værkstedet: Komplet testbænk med endoskopi: 2.200,- / Endoskopi: 600,- / Gaffeltest:  600,-/ Fysisk skadevurdering: 800,-